Uitnodiging: De geboorte van de nieuwe tijd.

Uitnodiging: De geboorte van de nieuwe tijd. Een paar weken terug reageerde ik op een posting van Kees Klomp op Linkedin over ethiek en moraliteit bij bedrijven. Dat thema was ook het onderwerp van het boekje ‘De strategie van de hoop’ uit 1995 van emeritus hoogleraar Cees Zwart, econoom en organisatie adviseur. Toen ik het […]

Disrupt jezelf, zie wat er gaande is en kom in actie!

Disrupt jezelf, zie wat er gaande is en kom in actie! Een tijdje terug ontving ik het boekje ‘disrupt jezelf’ van Elke Leyman en Mischa Verheijden. De term ‘disruptie’ wordt veel gebruikt om bedrijven te duiden die het speelveld in hun branche drastisch veranderen. ‘Disrupt jezelf’ roept eigenlijk op om dat als persoon ook te […]

ik-kracht in de betekenis economie

Waarom ‘ik-kracht’ van belang is voor de betekenis economie. In de vakantie las ik The Fountainhead  van de schrijfster Ayn Rand[i]. Ruim 800 pagina’s vol intriges, macht en verborgen agenda’s met een paar personages die daar niet of met tegenzin aan meedoen. De scenes deden me denken aan oude televisiesoaps als Peyton Place, Dallas of […]